Profil

Lukenga Maria-pascale

Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Psychologie clinique

ORCID
0000-0001-8988-7709
Main Referenced Co-authors
DENIS, Jennifer  (6)
GAUGUE, Justine  (4)
Billonnet, Laurent (2)
MEILLERAIS, Sandie  (1)
RUIDANT, Gregory  (1)
Main Referenced Keywords
academic stress (1); counseling (1); digital health (1); empathy (1); explicitation interview (1);
Main Referenced Disciplines
Treatment & clinical psychology (8)

Publications (total 8)

The most downloaded
7 downloads
Lukenga, M.-P., Billonnet, L., Gaugue, J., & Denis, J. (2023). Exploring female students' perceptions of the use of digital technologies in managing academic stress. Frontiers in Psychology, 14, 1199038. doi:10.3389/fpsyg.2023.1199038 https://hdl.handle.net/20.500.12907/46840

Denis, J., Ruidant, G., Meillerais, S., & Lukenga, M.-P. (2024). How can we empathize and make connection behind the phone? A first-person description of phone counsellors. European Journal of Psychotherapy, Counselling and Health.
Peer Reviewed verified by ORBi

Lukenga, M.-P., Billonnet, L., Gaugue, J., & Denis, J. (2023). Exploring female students' perceptions of the use of digital technologies in managing academic stress. Frontiers in Psychology, 14, 1199038. doi:10.3389/fpsyg.2023.1199038
Peer Reviewed verified by ORBi

Lukenga, M.-P., Gaugue, J., & Denis, J. (2023). Exploration des représentations d’étudiantes sur l’utilisation de la technologie numérique pour gérer le stress académique " (Association Francophone de Psychologie de la Santé [Poster presentation]. Association Francophone de Psychologie de la Santé (AFPSA), Montpellier, France.

Lukenga, M.-P., & Denis, J. (2023). Le co-design au cœur de l'évolution des technologies numériques de santé mentale [Paper presentation]. APPORT DU NUMERIQUE AUX PRATIQUES EN SANTE MENTALE BESOINS DES PROFESSIONNELS.

Lukenga, M.-P. (2023). Premiers pas vers une gestion du stress adaptée aux étudiants universitaires grâce au co-design de technologies numériques [Paper presentation]. Acfas - Association francophone pour le savoir, Montréal, Canada.

Travers, M., & Lukenga, M.-P. (2023). Want To Avoid Academic Burnout? Research Says Embrace Technology. Jersey City, New Jersey, United States: Forbes.

Lukenga, M.-P., Gaugue, J., & Denis, J. (2023). Présentation de Home stress Home.

Lukenga, M.-P., Billonnet, L., Gaugue, J., & Denis, J. (06 September 2022). La technologie nous sauvera-t-elle ? Vécu du stress académique par des étudiants universitaires [Paper presentation]. Mardi des Chercheurs, Mons, Belgium.

Contact ORBi UMONS