Profil

Vachaudez Aurélie

Université de Mons - UMONS > Faculté Warocqué d'Economie et de Gesti > Service de Marketing et Communication

ORCID
0000-0003-3008-9168
Main Referenced Co-authors
Geerts, Angy  (3)
Bernard, Benjamin  (1)
Cornelis, Gilles (1)
Crabeck, Stéphanie (1)
Etienne, Elodie (1)
Main Referenced Keywords
assistants vocaux (6); AI (3); assistant vocal (3); Google assistant (3); voice commerce (3);
Main Referenced Disciplines
Marketing (12)
Strategy & innovation (3)
Business & economic sciences: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 13)

The most downloaded
2 downloads
Vachaudez, A., Koubi, C., Cornelis, G., & Etienne, E. (03 September 2021). Comment les utilisateurs d'assistants vocaux maintiennent-ils leur utilisation de la technologie dans le temps ? Paper presented at Colloque de Marketing digital, Paris - Sorbonne, France. https://hdl.handle.net/20.500.12907/43951

Book chapters or contributions to a collective book as author or co-author

Bernard, B.* , Crabeck, S.* , & Vachaudez, A.*. (2023). Désirable, rare et hors du temps : Taghazout détiendrait-elle les ingrédients d'une destination slow luxe ? In S. Crabeck (Ed.), Surf, Société et Territoire : Vers une compréhension globale de l'écosystème surf de Taghazout. Morocco: Taghazout Surf Expo.
Editorial reviewed
* These authors have contributed equally to this work.

Oral presentations in conferences with scientific selection committee

Vachaudez, A., & Geerts, A. (08 September 2022). Evaluer l'adoption du Commerce conversationnel chez les jeunes consommateurs de luxe : une approche basée sur les dimensions du risque perçu [Paper presentation]. Colloque de Marketing digital, Paris - Sorbonne, France.
Peer reviewed

Vachaudez, A., Koubi, C., Cornelis, G., & Etienne, E. (03 September 2021). Comment les utilisateurs d'assistants vocaux maintiennent-ils leur utilisation de la technologie dans le temps ? Paper presented at Colloque de Marketing digital, Paris - Sorbonne, France.
Peer reviewed

Contact ORBi UMONS