equity; common core skills; PISA; global education; international policy; thematic analysis; governance
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Rika, Geralda ; Université de Mons - UMONS > Ecole de Formation des Enseignants > Service Pédagogie et méthodologie de l’enseignement
Friant, Nathanaël; ULB - Université Libre de Bruxelles [BE] > Faculté des Sciences Psychologiques et de l’Éducation > Service des Sciences de l’Éducation
Language :
English
Title :
What Educational Policies Underlie the Process Establishing a Longer Common Core Curriculum in the Wallonia-Brussels Federation and in Albania?
Alternative titles :
[fr] Quelles politiques éducatives sous- tendent l'implémentation d'un tronc commun plus long en Fédération Wallonie-Bruxelles et en Albanie ?
Original title :
[fr] Quelles politiques éducatives sous- tendent l'implémentation d'un tronc commun plus long en Fédération Wallonie-Bruxelles et en Albanie ?
Publication date :
June 2023
Journal title :
Foro de Educación
ISSN :
1698-7799
eISSN :
1698-7802
Publisher :
FahrenHouse, Spain
Special issue title :
Las políticas educativas ante la Agenda 2030: retos para promover sistemas educativos más equitativos
Volume :
21
Issue :
1
Pages :
69-98
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Research unit :
P136 - Sciences de l’enseignement et de la formation
Research institute :
R150 - Institut de Recherche sur les Systèmes Complexes R250 - Institut de recherche pour le Développement sociétal et territorial