Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Explore
Statistics
Help
Start on ORBi
MyORBi
Legal Information
Add your ORCID
Generate a list of publication
About
What's ORBi
Visibility
Release notes
Back
Home
Detailled Reference
Request a copy
Contribution to collective works (Parts of books)
The challenge of co-education in a disadvantaged context
Lahaye, Willy
;
Pourtois, Jean-Pierre
;
Desmet, Huguette
2009
•
In
International Perspectives on Contexts, Communities and Evaluated Innovative Practices
Permalink
https://hdl.handle.net/20.500.12907/5698
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
LAHAYE W. - POURTOIS J.P. - DESMET H. - 2009 - 18 - CHAPITRE.pdf
Author postprint (75.99 kB)
Request a copy
All documents in ORBi UMONS are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Lahaye, Willy
;
Université de Mons > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Sciences de la Famille
Pourtois, Jean-Pierre
;
Université de Mons > Unités externes > Education et Famille ASBL
Desmet, Huguette
;
Université de Mons > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Développement communautaire
Language :
English
Title :
The challenge of co-education in a disadvantaged context
Publication date :
01 January 2009
Main work title :
International Perspectives on Contexts, Communities and Evaluated Innovative Practices
Publisher :
Routledge, London & New York, Unknown/unspecified
Pages :
82-94
Research unit :
P361 - Développement communautaire
P330 - Sciences de la Famille
Commentary :
978-0-415-49949-5 (Isbn inexistant)
Available on ORBi UMONS :
since 10 June 2010
Statistics
Number of views
8 (0 by UMONS)
Number of downloads
0 (0 by UMONS)
More statistics
Scopus citations
®
1
Scopus citations
®
without self-citations
1
Bibliography
Dubet, F. (2001) Les inégalités multipliées. La Tour d'Aigues: Éditions l'Aube.
Dubet, F. (2004) L'école des chances. Qu'est-ce qu'une école juste? Paris: Le Seuil.
Glasman, D., and Oeuvrard, F. (eds) (2004) La déscolarisation. Paris: Éditions La Dispute.
Houssaye, J. (1988) Le triangle pédagogique. Paris: Éditions Peter Lang.
Lahaye, W., Pourtois, J.-P., and Desmet, H. (2007) Transmettre. Paris: Presses Universitaires de France.
Merle, P. (2005) L'élève humilié. Paris: Presses Universitaires de France.
Perrenoud, P. (2001) 'Exigences excessives des parents et attitudes défensives des enseignants: un cercle vicieux', Résonances, 7: 3-6.
Pourtois, J.-P., and Desmet, H. (1995) Les fondements du processus éducatif. Université de Mons-Hainaut, Belgique: Les Publications du C.E.R.I.S.
Pourtois, J.-P., and Desmet, H. (1997) L'éducation postmoderne. Paris: Presses Universitaires de France.
Pourtois, J.-P., and Desmet, H. (2004) L'éducation implicite. Paris: Presses Universitaires de France.
Similar publications
Contact ORBi UMONS