Cauchie, D., Geva, C., Santoro, L., & Ezzemami, O. (14 November 2024). Bien-être et acculturation d’étudiants confrontés aux microagressions raciales et adhérant à un cercle communautaire en Belgique francophone [Paper presentation]. 5èmes rencontres du Réseau International Education et Diversité, Marseille, France. Peer reviewed |
Santoro, L., Bruyninckx, M., & Guerra Angélique. (30 May 2024). Apnea as a Tool of Resilience after Dramatic Life-Changing Events [Poster presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences. Peer reviewed |
Lacourt, L., Geva, C., Santoro, L., & Cauchie, D. (21 May 2024). Aborder des questions liées à la diversité des cultures et des genres en mobilisant différents médias pour enfants et adolescents : production de ressources pédagogiques à destination des enseignants [Poster presentation]. Dixième Journée scientifique du Pôle Hainuyer, Mons, Belgium. |
Santoro, L., Lacourt, L., & Bruyninckx, M. (21 May 2024). Travaux préparatoires en vue de la création d’une plateforme à destination des enseignants du primaire et du secondaire pour l’éducation au travail de mémoire et à la citoyenneté [Poster presentation]. Dixième Journée scientifique du Pôle Hainuyer, Mons, Belgium. |
Bruyninckx, M., Leleux, C., & Santoro, L. (02 April 2024). On the Way to Redefine their Life: Psychological Aspects and Transformative Action of Walking the Camino de Santiago [Poster presentation]. 4th World Conference on Personality, Willemstad, Curaçao. Peer reviewed |
Bruyninckx, M., Leleux, C., & Santoro, L. (02 April 2024). On the way to redefine their life: psychological aspects and transformative action of walking the Camino de Santiago [Paper presentation]. 4th World Conference on Personality, Willemstad, Curaçao. Peer reviewed |
Santoro, L., Bruyninckx, M., & Leleux, C. (26 March 2024). Marcher sur les chemins de Compostelle pour se reconstruire après un accident de vie [Poster presentation]. Mardi des chercheurs. |
Liemans, J., Lufin, V., Geva, C., Santoro, L., Lacourt, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (26 March 2024). Cerner les émotions ressenties face aux mathématiques pour mieux promouvoir la réussite des étudiant·es primo-inscrit·es à la Faculté de Psychologie et des Sciences de l’Education [Poster presentation]. Mardi des chercheurs, Mons, Belgium. |
Liemans, J., Lacourt, L., Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2024). Participation In Remedial Activities to Overcome a Lack of Basic Skills in Mathematics: Analysis of The Evolution of The Student’s Results Involved in An Assessment Device in A Psychological and Educational Sciences Program. In Proceedings of INTED2024 Conference (pp. 4390-4397). Valence, Spain: IATED. Peer reviewed |
Liemans, J., Lacourt, L., Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (05 March 2024). Participation In Remedial Activities to Overcome a Lack of Basic Skills in Mathematics: Analysis of The Evolution of The Student’s Results Involved in An Assessment Device in A Psychological and Educational Sciences Program [Poster presentation]. 18th annual International Technology, Education and Development Conference, Valence, Spain. Peer reviewed |
Santoro, L., Dutrieux, M., Lacourt, L., Geva, C., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (01 February 2024). L'inclusion des étudiants en situation de handicap par le Service de Développement humain et traitement des données [Poster presentation]. Journée Inclusion & Handicap, Mons, Belgium. |
Liemans, J., Lacourt, L., Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2024). Participation In Remedial Activities to Overcome a Lack of Basic Skills in Mathematics: Analysis of The Evolution of The Student’s Results Involved in An Assessment Device in A Psychological and Educational Sciences Program [Paper presentation]. 18th annual International Technology, Education and Development Conference, Valence, Spain. Peer reviewed |
Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (29 June 2023). Comment les professionnels de la santé prennent-ils en considération les spécificités culturelles des personnes âgées issues de minorités dans le cadre de l'évaluation de leurs processus cognitifs? [Paper presentation]. Journées d'étude du vieillissement, Tours, France. Peer reviewed |
Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (29 June 2023). How Do Health Professionals Consider the Cultural Specificities of Elderly Adults from Minorities in the Assessment of Neurocognitive Disorder? [Poster presentation]. Journées d'étude du vieillissement, Tours, France. Peer reviewed |
Cauchie, D., Santoro, L., & Marx, S.-R. (21 June 2023). Migrer en Belgique francophone pour poursuivre des études : quel effet des relations sociales et des stratégies d’acculturation d’étudiants primo-arrivants sur leur bien-être et leur intégration ? [Poster presentation]. XIXe Congrès international de l'ARIC - IIe Congrès international de l'ÉDIQ, Québec, Canada. Peer reviewed |
Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (13 June 2023). Comment les professionnels de la santé considèrent-ils les spécificités culturelles des personnes âgées issues de minorités dans l’évaluation des troubles neurocognitifs en Belgique ? [Poster presentation]. Mardi des chercheurs, Valenciennes, France. |
Santoro, L., Lacourt, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (26 May 2023). Challenges Regarding Cultural Diversity in the Practices of Health Professionals : How Do They Consider the Cultural Specificities of Children and Elderly Adults from Minorities in their Practices ? [Paper presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences, Mons, Belgium. Peer reviewed |
Santoro, L., Lacourt, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (26 May 2023). Challenges Regarding Cultural Diversity in the Practices of Health Professionals : How Do They Consider the Cultural Specificities of Children and Elderly Adults from Minorities in their Practices ? [Poster presentation]. Annual Meeting of the Belgian Association for Psychological Sciences, Mons, Belgium. |
Bruyninckx, M., Cauchie, D., Lacourt, L., & Santoro, L. (25 April 2023). Enseigner le passé pour mieux comprendre le présent et préparer le futur avec les citoyens de demain [Poster presentation]. 9e Edition de la Journée Scientifique du Pôle Hainuyer, Mons, Belgium. |
Liemans, J., Dutrieux, M., Lacourt, L., Santoro, L., Boumazguida, K., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2023). L'évaluation des compétences de base en mathématique pour favoriser l'aide à la réussite des primo-inscrits dans l'enseignement supérieur universitaire en sciences psychologiques et de l'éducation. In Programme du 34ème colloque ADMEE-Europe. ADMEE. Peer reviewed |
Liemans, J., Dutrieux, M., Lacourt, L., Santoro, L., Boumazguida, K., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (April 2023). L'évaluation des compétences de base en mathématique pour favoriser l'aide à la réussite des primo-inscrits dans l'enseignement supérieur universitaire en sciences psychologiques et de l'éducation [Paper presentation]. 34e colloque de l’ADMEE-Europe, Mons, Belgium. Peer reviewed |
Bruyninckx, M., Santoro, L., & Eppe, O. (March 2023). How do Primary Teachers Integrate a School Visit to a Memorial Museum into their Pedagogical Work? [Paper presentation]. 17th Annual International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain. Peer reviewed |
Bruyninckx, M., Santoro, L., & Eppe, O. (2023). How do Primary Teachers Integrate a School Visit to a Memorial Museum into their Pedagogical Work? In Proceedings of INTED2023 Conference (pp. 3246-3252). Valencia, Spain: IATED. Peer reviewed |
Bruyninckx, M., Santoro, L., & Eppe, O. (March 2023). How do Primary Teachers Integrate a School Visit to a Memorial Museum into their Pedagogical Work? [Poster presentation]. 17th Annual International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain. Peer reviewed |
Liemans, J., Dutrieux, M., Lacourt, L., Santoro, L., Boumazguida, K., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2023). Mise en place d'un dispositif d'évaluation diagnostique des compétences en mathématiques des étudiants primo-inscrits à la Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education [Paper presentation]. 1ère Rencontre Maroco-Belge de l’Innovation, technologies et apprentissage, Oujda, Morocco. |
Liemans, J., Lacourt, L., Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2023). Assessing the Basic Mathematical Skills of Students Enrolled in a Psychological and Educational Sciences Undergraduate Program to Support their Success through Appropriate Remediation [Poster presentation]. 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain. |
Liemans, J., Lacourt, L., Santoro, L., Cauchie, D., & Bruyninckx, M. (2023). Assessing the Basic Mathematical Skills of Students Enrolled in a Psychological and Educational Sciences Undergraduate Program to Support their Success through Appropriate Remediation [Paper presentation]. 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain. Peer reviewed |