Contribution to collective works (Parts of books)
Educational practices and the development of psychosocial skills in children aged 9 to 12 attending alternative schools of the second and third type
Carton, Tabatha; Lahaye, Willy; Glineur, Charles et al.
2023In Gabriele Kulhanek-Wehlend; Sabine Hofmann-Reiter; Harald Knecht et al. (Eds.) Doing Democratic Education in School and University
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
26_Carton-Lahaye-Glineur-Carton-Seran_Educational-practices-and-the-development.pdf
Publisher postprint (798.78 kB)
Download

All documents in ORBi UMONS are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Compétences psychosociales; École Démocratique; Pédagogie Freinet; Pédagogie alternative; psychosocial skills; alternative pedagogies; democratic school; Freinet pedagogy
Abstract :
[en] This paper focuses on the possible effects of pedagogical practices on the development of psychosocial competencies of children attending alternative schools, and more specifically second and third type schools (Collot, 2017). For this purpose, a questionnaire survey was conducted within 4 educational structures, interviewing children and learning facilitators.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Carton, Tabatha ;  Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Facult?de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de P?agogie et Andragogie Sociales
Lahaye, Willy ;  Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Facult?de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de P?agogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Sciences de la Famille
Glineur, Charles  ;  Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales
Carton Zacharie
Seran, Loïc ;  Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille
Language :
English
Title :
Educational practices and the development of psychosocial skills in children aged 9 to 12 attending alternative schools of the second and third type
Publication date :
2023
Main work title :
Doing Democratic Education in School and University
Main work alternative title :
[de] Democratic Education als Aufgabe von Schule und Hoschule
Editor :
Gabriele Kulhanek-Wehlend
Sabine Hofmann-Reiter
Harald Knecht
Stefanie Wagner
Oliver Wagner
Evelyn Süss-Stepancik
Ruth Petz
Publisher :
erasmus +, Vienne, Austria
ISBN/EAN :
978-3-643-51132-4
Collection ISSN :
2412-799X
Pages :
277-288
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Research unit :
P330 - Pédagogie et andragogie sociales
Research institute :
Soci&Ter
Available on ORBi UMONS :
since 01 July 2023

Statistics


Number of views
42 (8 by UMONS)
Number of downloads
52 (3 by UMONS)

OpenAlex citations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi UMONS