[en] This paper focuses on the possible effects of pedagogical practices on the development of psychosocial competencies of children attending alternative schools, and more specifically second and third type schools (Collot, 2017). For this purpose, a questionnaire survey was conducted within 4 educational structures, interviewing children and learning facilitators.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Carton, Tabatha ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Facult?de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de P?agogie et Andragogie Sociales
Lahaye, Willy ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Facult?de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de P?agogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Sciences de la Famille
Glineur, Charles ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services de Pédagogie et andragogie sociales
Carton Zacharie
Seran, Loïc ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Service de Pédagogie et Andragogie Sociales ; Université de Mons - UMONS > Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education > Services des Sciences de la Famille
Language :
English
Title :
Educational practices and the development of psychosocial skills in children aged 9 to 12 attending alternative schools of the second and third type
Publication date :
2023
Main work title :
Doing Democratic Education in School and University
Main work alternative title :
[de] Democratic Education als Aufgabe von Schule und Hoschule