Article (Scientific journals)
A numerical analysis of the influence of tram characteristics and rail profile on railway traffic ground-borne noise and vibration in the Brussels Region
Kouroussis, Georges; Pauwels, Nicolas; Brux, Philippe et al.
2014In Science of the Total Environment, 482-483, p. 452-460
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
KOU2014c - STOTEN14840.pdf
Publisher postprint (1.35 MB)
Request a copy

All documents in ORBi UMONS are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Mechanical engineering
Physics
Author, co-author :
Kouroussis, Georges  ;  Université de Mons > Faculté Polytechnique > Mécanique rationnelle, Dynamique et Vibrations
Pauwels, Nicolas
Brux, Philippe ;  Université de Mons > Faculté Polytechnique > Génie des Procédés chimiques et biochimiques ; Université de Mons > Faculté Polytechnique > Mécanique rationnelle, Dynamique et Vibrations
Conti, Calogero ;  Université de Mons > Faculté Polytechnique > Mécanique rationnelle, Dynamique et Vibrations
Verlinden, Olivier  ;  Université de Mons > Faculté Polytechnique > Mécanique rationnelle, Dynamique et Vibrations
Language :
English
Title :
A numerical analysis of the influence of tram characteristics and rail profile on railway traffic ground-borne noise and vibration in the Brussels Region
Publication date :
01 June 2014
Journal title :
Science of the Total Environment
ISSN :
0048-9697
Publisher :
Elsevier, Netherlands
Volume :
482-483
Pages :
452-460
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Research unit :
F703 - Mécanique rationnelle, Dynamique et Vibrations
Research institute :
R500 - Institut des Sciences et du Management des Risques
Available on ORBi UMONS :
since 10 February 2014

Statistics


Number of views
1 (0 by UMONS)
Number of downloads
1 (1 by UMONS)

Scopus citations®
 
66
Scopus citations®
without self-citations
55

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi UMONS